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Par ailleurs, les hésitations récurrentes des sources sur la chronologie de ces jeux Romains sont frappantes: Cette première ligue latine et albaine est donc fondée sur une unité aussi bien ethnique que territoriale et, subsumant le tout, religieuse. Coarelli qui les situe sur le M. La deditio de Capoue en av. Anici praetoris senatus in triduum supplicationes decreuit.

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Le conseil du prince dont il s’entoure pour prendre les décisions capitales est composé d’hommes choisis pour leurs compétences militaires, juridiques ou diplomatiques. Histoire du monde occidental. Richard in REL, 74, , p. On le devine à voir le nombre et la qualité des sources concernant la fête qui datent de ce temps-là: La seconde commission de décemvirs tente de maintenir son pouvoir absolu, mais devant la sécession de la plèbe , retirée sur le mont Sacré , ils doivent démissionner, et la loi est approuvée par le peuple romain [ 57 ] , [ 58 ] , [ 59 ]. Buranelli, ainsi que D. Carandini, reconnaît, à une exception près, une très grande valeur à ce texte.

Daremberg et Saglio2, 2,s. Seules furent exploitées les indications valables dans le domaine du droit public romain. Il y a plus: Par contre, un élément nouveau est apparu: Les textes sont donc les suivants:.

Lentulus est un consul excellent [ Africanus, hic Pauli filius, feriis Latinis Ea cons. Nam primum astrorum uolucris te consule motus concursusque grauis zlt ardore micantis tu quoque, cum tumulos Albano in monte niualis lustrasti et laeto mactasti lacte Latinas uidisti et claro tremulos ardore cometas multaque misceri nocturna strage putasti, quod ferme dirum in tempus cecidere Latinae, ma claram speciem concreto lumine luna abdidit et subito stellanti nocte perempta est.

Cur enim non praeficitur urbi, si potest sequi fratrem suum in montem? Marcio Rutulo tertium T.

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Manlio Torquato iterum consulibus. Prodigium extemplo dedicationem secutum, simile uetusto montis Albani prodigio: Fabius Ambustus datus est.

Non tribus tantum supplicatum ire placuit sed finitimos etiam populos, ordoque iis, quos quisque die supplicarent, statutus. Survint aussitôt après la dédicace un prodige semblable à celui, très ancien, du mont Albain. Magistratus id a domo, publicis priuatisque penatibus, Latinis feriis actis, sacrificio in monte perfecto, uotis rite in Capitolio nuncupatis, secum ferre In Albano monte tacta de caelo erant signum Iouis arborque templo propinqua.

Minucius, temptata tantum relatione, cum aduersum omnem senatum uideret, in monte Albano se triumphaturum et iure imperi consularis et multorum clarorum uirorum exemplo dixit. Minucius consul de Liguribus Boisque Gallis in monte Albano triumphauit.

Is triumphus, ut loco et fama rerum gestarum et quod sumptum non erogatum ex aerario omnes sciebant inhonoratior fuit, ita signis carpentisque et spoliis ferme aequabat. Minucius célébra, sur le mont Albain, son triomphe sur les Ligures et les Gaulois Boïens.

Le total des sommes aussi fut presque le même: Quibus religionibus liberati consules [ Itaque Latinas nox subito coorta et intolerabilis tempestas in monte turbauit instaurataeque sunt ex decreto pontificum. Id cum ad senatum relatum esset senatusque ad pontificum collegium reiecisset, pontificibus, quia non recte factae Latinae essent, instaurari Latinas placuit, Lanuuinos, quorum opera instaurandae essent, hostias praebere.

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Cornelius consul ex monte Albano rediens concidit et, parte membrorum captus, ad Aquas Cumanas profectus ingrauescente morbo Cumis descessit.

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Lucrétius partit pour Brindes Latinisque actis Marcius extemplo est profectus. Sacrificio rite perfecto et se et Cn. Octauium, simul senatus censuisset, exituros esse. Une fois le sacrifice accompli selon le rite, tous deux, Cn. Aemilius et le préteur Cn. Apriles fuerunt, in monte sacrificio rite perpetrato protinus inde et consul et praetor Cn. Octauius in Macedoniam profecti sunt. Anici praetoris senatus in triduum supplicationes decreuit.

Pour que tous soient satisfaits du projet, il choisit comme lieu de leurs futures réunions, situé le alnè possible au milieu des peuples, une montagne élevée, celle qui domine la cité des Albains: Les cités participant à la fête et au sacrifice furent quarante-sept. Mais elles sacrifient ensemble un taureau et chacune en prend la part qui lui a été assignée. La troisième y fut alors ajoutée, en mémoire du retour des révoltés. Atque ideo memoriam quoque redintegrari initio acceptae uitae k motus cunarum lactisque alimentum, quia per eos dies feriarum et oscillis moueantur, et lactata potione utantur.

Lucani Commenta Bernensia, éd. Usener, Leipzig,p. Ioui Latiali sacrificia fiunt, alvè Latinae feriae nuncupantur. Ergo confectas id est perditas Latinas ostendebat flamma, quae se extis impositis diuidebat. Peractis comitiis in campo martio kl. Vestam dicit, ignem aeternum, et Iouem Latialem, ubi per nouem dies solebant haec sacrificia celebrari. Numa Pompilius multorum fuit auctor sacrorum, qui hoc instituit ut aput uicina urbi loca sacrificia fierent.

Piso tradit Papirium Masonem, qui primus in monte Albano triumphauit de Corsis, myrto coronatum ludos Circenses spectare solitum De usu eius conuenit, herbae facillimae atque inter paucas utilissimae, praeterea sacris populi Romani celebratae peculiariter, siquidem Latinarum feriis quadrigae certant in Capitolio uictorque absinthium bibit, credo, sanitatem praemio dari honorifice arbitratis maioribus.

Stomachum corroborat, et ob hoc sapor eius in uina transfertur, xlbè diximus. Caruilius Iouem qui est in Capitolio, uictis Samnitibus sacrata lege pugnantibus e pectoralibus eorum ocreisque et galeis. Amplitudo tanta est ut conspiciatur a Latiari Ioue. Carvilius fit également faire, après sa fi sur les Samnites qui combattaient liés entre eux suivant un rite sacré, le Jupiter zzot est au Capitole, avec les cuirasses, les jambières et les casques des ia.

Ces oracles les avertissaient que certains rites traditionnels avaient été négligés lors de la célébration des fêtes appelées féries latines. Dein consules mandabant, duratque simulacrum quotiens ob Ferias Latinas praeficitur qui consulare munus usurpet. Postquam id nefas proditione discussum est Ce plan sacrilège ayant été déjoué par la trahison Sed bestiarii, inquitis — Hoc, opinor, minus quam hominis!

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An hoc turpius, quod mali hominis? Certe tamen de homicidio funditur. O Iouem Christianum et solum patris filium de crudelitate! En réalité cela se produisit deux années de suite Constantini MPG, 20,col. In quo honore praeclarissime se pro magistratibus agentem et in conuiuiis Hadriani principis ostendit. Hinc initiauerunt hoc genus mortis Quod uero mentionem petendae carnis fecit, pertinet ad consuetudinem sacri anniuersarii.

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Nam Latinae feriae a quo fuerint aot, dissentiunt plerique auctores. Tarquinio Prisco, rege Romanorum, existimant, alii uero a Latinis priscis. Atque inter hos ipsos causa sacrificii non conuenit.

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Itaque ipsis diebus ideo oscillare instituerunt, ut pendulis machinis agitarentur: Uerum tam exiguum in illis ciuitatibus numerum hominum significat, ut desint etiam, qui carnem petitum de sollemni more mittantur Aedicula et signum de caelo tacta. Funditur humanus Zor in munere sanguis Consessusque ille spectantium soluit ad aram Plutonis fera uota sui. Hinc Latiare malum prisci statuere Quirites Ut mactatus homo nomen satiaret inane Keller, Leipzig, 2,ad Epist.

Degrassi, 13, 1, p. Voici les extraits les plus significatifs de ces Fastes:. Zo uale]tudin e inpeditus fuit. Caesare XI, C] n. Cae]sar in monte fuit. Ca]esar co n s ulatum abdicauit.

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Ils commencent en r. En amont comme en aval, le vide documentaire est total: Plusieurs de ces sources ne sont littéraires que de nom: De tout cela, Byzance renvoie deux tardifs échos T etséparés par un intervalle de près de six cents ans. Ces pistes, au demeurant, ne sont pas neuves: Au-delà des excellentes, mais brèves descriptions que fournissent les encyclopédies du xix e sièclenous avons voulu ainsi dégager de nouveaux questionnements.

Quelles furent les relations entre Rome et les peuples latins rassemblés annuellement au Monte Cavo? Ou, pour le dire autrement: Réfutée depuis par les spécialistes du christianisme ancien, cette identification a été reproposée par F. Coarelli avec de solides arguments de topographie historique. Tout se passe donc comme si le dieu, et la réalité de son culte, avaient précédé la ville, et le mirage zit son nom. On se gardera de considérer les édits de Théodoseet particulièrement celui decomme un infranchissable terminus post quem non: Elle suggère que la célébration des Féries a dû, elle aussi, pâtir, dès les débuts du iv e siècle, des à-coups de la politique religieuse du pouvoir impérial Plus grave, la suppression par Gratien, endes immunités et des revenus des Vestalessacerdoce présent sur les monts Albains.

On le devine à voir le nombre et la qualité des sources fi la fête qui datent de ce temps-là: Cette précision accrue par rapport aux auteurs précédents, ce resserrement, sur une brève période, de plusieurs sources importantes, ne sont pas fortuits Un autre texte de Tite-Live T35 cite les Latinae et les Latinae feriae en donnant à ces deux expressions le même sens, et Aulu-Gelle T91 parlera du praefectus Latinarum causa.

Il reste que dans tous les autres textes, la loi établie par C.